Jeg vil nævne to observationer fra markerne i dette forår.
Det ene er, at jeg nu begynder at se vårbygmarker, som i det kolde halvvåde forår er pløjet tørre. Der er lavet, et på overfladen, pænt såarbejde, men nu kommer kulden nedefra, og byggen bliver gul.
Ingen forskel på ukrudt mellem pløjet og upløjet
Det andet er, at når jeg går i vintersædsmarkerne, tænker jeg ikke over, om markerne er pløjet eller upløjet – hverken med hensyn til ukrudt eller svampesygdomme.
Boxer + Mateno Duo har generelt gjort det godt, og der har været få marker, hvor det har været aktuelt med tidlig opfølgning mod græsukrudt.



